Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Αξιοποίηση των ιατρών:
Τα παρακάτω αποτελούν προτάσεις οι οποίες βέβαια μπορούν να εμπλουτιστούν, αφενός μεν για να δείξουμε τις δυνατότητες αξιοποίησης του κλάδου και αφετέρου για να ανταπαντήσουμε στην άποψη του Υπουργείου που θεωρεί ότι δεν υπάρχουν θέσεις αξιοποίησης των ιατρών και οδοντιάτρων (εφεξής ιατροί) πέρα από τις ελάχιστες των ΙΕΚ που έχουν κοινοποιηθεί. 
Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στελεχώνονταν έως τώρα με ιατρούς υψηλών προσόντων που διέθεταν πολλοί από αυτούς μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους, σπουδές στο εξωτερικό, ερευνητικό έργο και πολυετή ιατρική και διδακτική εμπειρία.Αυτοί οι ιατροί έχουν πολλά να προσφέρουν ακόμα σε πολλούς τομείς και συγκεκριμένα:

Στο Υπουργείου Παιδείας
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στα γενικά λύκεια και γυμνάσια διδάσκοντας μαθήματα όπως το μάθημα της βιολογίας και της χημείας της αγωγή υγείας (διδάσκεται στην Α Λυκείου) και πρώτες βοήθειες (σχεδιάζεται να διδαχθεί).
Αν και μόνο η ιατρική τους ειδικότητα τους καθιστά τους καταλληλότερους για τη διδασκαλία αυτού του μαθήματος επιπρόσθετα θα πρέπει να σημειωθεί ότι  υπάρχουν και αρκετοί που έχουν υπηρετήσει στο ΕΚΑΒ και ΜΕΘ και τμήματα εκτάκτων περιστατικών.
Στο «κοινωνικό σχολείο» πρόγραμμα του υπουργείου που στόχο έχει να ευαισθητοποιήσει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές στα θέματα του ρατσισμού, της διατροφής, της σωματικής άσκησης, της πρόληψης νοσημάτων, της σχολικής βίας, της σεξουαλικής αγωγής και των σεξουαλικών μεταδιδόμενων νοσημάτων, του εθισμού στα ναρκωτικά, του ίντερνετ και των πρώτων βοηθών.
Στα ΚΕΔΔΥ: μπορούν να απασχοληθούν συνάδελφοι με αντίστοιχες ειδικότητες ψυχιάτρων και παιδιάτρων.
Στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας το Ι.Ι.Β.Ε.Α.Α. και το Πανεπιστήμιο: για την ενίσχυση δραστηριοτήτων σε τομείς υψηλού οικονομικού κοινωνικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος, όπως η βασική έρευνα η εφαρμοσμένη έρευνα και οι επιδημιολογικές μελέτες. Άλλωστε υπάρχουν γιατροί της εκπαίδευσης που συμμετείχαν με επιτυχία σε ερευνητικά προγράμματα, σε διοργάνωση συνεδρίων και έχουν παρουσιάσει την δουλειά τους σε ξένα και ελληνικά συνέδρια και σε  περιοδικά.
Στην Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς. Στην εκπόνηση και παρακολούθηση προγραμμάτων που αφορούν τον τομέας υγείας αρμοδιότητας της ΓΓΝΓ.
Στην Γενική Γραμματεία δια βίου μάθησης:  Τόσο στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης ΙΕΚ όσο και στα ΣΕΚ τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και σε εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων.

Στο Υπουργείο Υγείας 
Σχολές κατάρτισης του υπουργείου υγείας: Αξιοποιώντας την παιδαγωγική τους επάρκεια μπορούν να συμμετέχουν στα προγράμματα και τις σχολές του Υπουργείου Υγείας.
Στο ΕΣΥ: Πολλοί γιατροί με αντίστοιχες ειδικότητες και κλινική εμπειρία μπορούν να αξιοποιηθούν για να καλύψουν ελλείψεις του συστήματος υγείας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω προτάσεις δεν προκαλούν οικονομική επιβάρυνση στον προϋπολογισμό γιατί τόσο οι διαθέσιμοι που βρίσκονται στους πίνακες όσο και οι μεταταχθέντες ιατροί που αυτή την στιγμή υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις αμείβονται ήδη από το δημόσιο.

Υπεύθυνοι σύνταξης: Ιωάννα Φιλιώτη Παιδίατρος, Παπανδρέου Λάμπρος Μ/Γ

Εκ μέρους του ΔΣ
Ο                                                                        Η
   Πρόεδρος                                                         Γραμματέας 
          Παπανδρέου Λάμπρος                                              Τζίνου Ιωάννα               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου